Afwijkende procedures voor .LU-domeinen
Niet alle domeinextensies hebben dezelfde regels en procedures. Het register van een domeinextensie bepaalt hoe registratie, verhuizing en wijzigingen in houdergegevens verlopen. Voor .LU-domeinen gelden enkele specifieke regels.
Verhuizen van een .LU-domein
Voor .LU-domeinen wordt geen gebruik gemaakt van verhuiscodes. Hierdoor verloopt een verhuizing anders dan bij de meeste andere domeinen.
Bij een verhuizing wordt er een e-mail verstuurd naar het administratieve contact van het domein. Dit e-mailadres moet correct en bereikbaar zijn om de verhuizing te kunnen bevestigen. Er is een termijn van 7 dagen om dit te doen.
Daarnaast moeten de nameservers voldoen aan de eisen van het register. Indien eigen nameservers worden gebruikt, moet worden gecontroleerd of deze aan de technische voorwaarden voldoen.
Wijzigen van de houder
Het wijzigen van de houder van een .LU-domein kan niet automatisch worden uitgevoerd. Dit proces verloopt handmatig en vereist een goedkeuring via e-mail door de huidige administratieve contactpersoon. Ook hier geldt dat het e-mailadres bereikbaar moet zijn en dat de wijziging binnen 7 dagen bevestigd moet worden.
Bij een aanvraag voor een houderwijziging zijn de volgende gegevens van de nieuwe houder nodig:
- Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
- Voornaam
- Achternaam
- Adres
- Postcode en stad
- Land
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Kosten bij mislukte wijzigingen
Het register kan kosten in rekening brengen voor mislukte verhuis- of houderwijzigingen, bijvoorbeeld als een bevestiging niet op tijd wordt gegeven of als de opgegeven gegevens niet correct zijn.
Heb je nog vragen?
Neem gerust contact op met onze supportafdeling. Wij staan klaar om je verder te helpen.